Poika kotiin! Sarjanousun kautta kesälomalle
Julkaistu: 10.07.2021 18.26

Poika kotiin! Sarjanousun kautta kesälomalle

Nelosen viimeinen sarjapeli pelattiin 10.7.2021 ParVin tullessa vieraaksemme. Ottelun asetelma oli mitä mielenkiintoisin. Tasapisteillä ParVi johti sarjaa ja oli kiinni lohkovoitossa ja sarjanousussa. ParVi:n paremman maalieron takia vain voitto riittäisi meille sarjanousuun.

Lämmittelyn jälkeen valmentajien johdolla viimeiset juonet ja madonluvut pelaajille. Aaro avasi maalihanat 8 minuutin kohdalla (alla kuvassa vasemmalla). Ja onhan maalitykin helppo hymyillä. Aaro teki pelissä 5 maalia ja koko sarjassa 12. Sihtileipää on siis syöty iltapalaksi.

Poikien peli on mennyt paljon eteenpäin, syötöt alkavat tavoittaa omia pelaajia, nähdään kaveri vierellä, puhetta kentällä ja osataan jo pelata taaksekin päin. Monta hienoa syöttökuviota nähtiin jälleen ja välillä myös pientä kikkailua. Juho esitti pallon kadotustanssin vastustajan lähestyessä uhkaavasti ja pian vastustaja jo ihmette tipotiehen kadonnutta palloa.

Ihailtavaa on myös poikien loppuun asti pelaaminen. Vaikka ollaankin askel takana, niin silti kamppaillaan loppuun asti. Näin taistelemalla tehtiin ParVin vastahyökkäykset tehottomiksi ja riistettiin pallo itselle. Alla olevan tilanteen jälki seurauksena Parvi maalasi rangaistuspotkusta. ParVi teki myös toisen maalinsa rangasistuspotkusta. Se kertoo meidän kovasta taistelusta loppuun asti, me emme luovuta ja välillä vaan tekevälle sattuu.

Yksi taistelu päätyi vapaapotkuun ihan rangaistusalueen rajalla. Muuri paikalleen ja Aukusti hoiti homman kotiin komealla torjunnalla alakulmasta.

Peli oli hyvin hallussamme kokoajan. Vaihtomiehemme takasivat jouksuvoiman loppuun asti helteestä huolimatta. 9-2 voiton jälkeen oli aika avata kuohujuomat ja juhlia kevään lohkovoittoa ja nousua syksyksi P12 Kolmonen -sarjaan.

Kyllä joukkueenjohtajan on taas helppo hymyillä ja olla ylpeä koko tiimistä. Nyt siirrymme kahden viikon kesälomalle ja jatkamme taas harjoittelua entistä kovemmin syksyllä. Kolmosessa tulee pelit eittämättä kovenemaan mutta me olemme valmiita. Eikä tämä meille harrastajille niin vakavaa ole, tärkeintä on, että saa nauttia hyvistä kavereista ja pelata vähän jalkapalloa.

Hyvää kesälomaa ja menestystä Pori Cupiin lähtijöille. Nähdään taas 27.7. kentälle seuraavissa treeneissä.

-Tuomo